Vuurwerkbom op auto aan de Einsteinplaats

Het was gisteravond 28 december 2014 om 20.00 uur dat Samantha en een aantal medebewoners zich rot schrokken van een enorme knal.
Niet vreemd voor deze tijd van het jaar zou je zo zeggen, maar angstaanjagend is het wel, zo uit het niets, op een moment dat afsteken eigenlijk niet hoort en er overduidelijk weer bewijs geleverd is dat er illegaal en verwoestend vuurwerk in omloop is.
Er was daarna buiten op het eerste gezicht niets te zien en het leek op het zoveelste ongeleide projectiel in Ommoord, de wijk die het de laatste dagen in de PrinsAlexander extra moet ontgelden.
Toen Samantha echter de volgende ochtend om 10.00 op de Einsteinplaats naar haar auto liep bleek pas wat er die avond daarvoor had plaatsgevonden.
“Net als pas op de Toon van Vlietstraat in Zevenkamp bleek het om een vuurwerkbom te gaan, die bevestigd was geweest onder mijn ruitenwissers van mijn voorruit”.
“Het was een ravage, mijn ruitenwissers waren er afgeblazen, een flink gat in mijn voorruit, een gat in mijn dashboard, mijn binnenspiegel en zonneklep waren er af, mijn voorruit gebarsten en er lag glas door de hele auto”.
“De auto was geblakerd in restanten van de rook en as, en overal lagen resten papier van het vuurwerk”
“Helaas zijn de daders ook hier onbekend en de schade enorm.”

Zij heeft intussen aangifte gedaan, meer kan je op dit moment ook niet doen, ondanks het feit dat zij verzekerd is, valt vandalisme hier helaas niet onder en mag zijzelf voor de kosten opdraaien.
“Hoe halen mensen het in hun hoofd om eigendommen van andere mensen te vernielen, het zijn nu nog eigendommen, dadelijk zijn het misschien slachtoffers!”
Een waar woord en absoluut goede raadgever opdat wij nu en zeker tijdens de viering goed opletten en om ons heen kijken.
Wijkbewoners, mocht u ook maar iets verdachts/aparts gezien hebben op of rond de Einsteinplaats, in het bijzonder rond een lichtblauwe Seat gisteravond rond 20.00, meld dit aub dan direct bij de politie!

Geplaatst in Actueel, alert, Feestdagen, Politie. Reacties staat uit voor Vuurwerkbom op auto aan de Einsteinplaats
