Irritatie om ‘KlikoCity’

Inwoners van Ommoord en Zevenkamp klagen over de komst van een derde container voor gft-afval in hun tuin. De kliko’s stinken, zitten vol maden en ontsieren het straatbeeld. Wethouder Joost Eerdmans biedt zijn excuses aan en neemt maatregelen.
Midden in de zomer kropen de maden bij verschillende bewoners door de container. ,”Ook bij mij,” zegt Stephanie Damen, wijkbewoner en namens Leefbaar Rotterdam lid van de gebiedscommissie Alexander. “Terwijl ik echt gedacht had dat dat mij niet zou overkomen. Ik hou mijn Kliko goed schoon”
Sinds april van dit jaar moeten de wijkbewoners van Ommoord en Zevenkamp hun afval scheiden. Ze hebben daarvoor een derde container in de tuin gekregen, naast een exemplaar voor restafval en één voor papier. Inwoners van Nesselande kregen als proef eerder al zo’n derde bak. In plaats van iedere week, wordt de container met rest-afval nu nog maar om de week geleegd. De andere week is het de beurt aan de gft-kliko. En daar zijn veel klachten over. Zo zegt Elly Brevoort, bewoonster van Zevenkamp:  “Het stinkt, omdat de afvalbakken niet meer iedere week geleegd worden. En dat terwijl je fruit, groente en vlees onverpakt in de gft-bak moet gooien, want plastic mag daar niet in.”

Straatbeeld
En er is nog iets: “Mensen lopen aan tegen de hoeveelheid bakken, ” weet Damen. “Dat staat niet mooi in het straatbeeld.”  Volgens Brevoort is de Zevenkampse Ring veranderd in ‘KlikoCity.
“Mensen hebben helemaal geen plek voor een derde container. De kliko’s staan op de stoep of in de mini-voortuintjes en dat ziet er niet uit.”

Wethouder Joost Eerdmans heeft de gebiedscommissie Alexander nu een brief gestuurd. Daarin biedt hij zijn excuses aan voor de slechte manier waarop de komst van de containers eerder dit jaar is aangekondigd.
Ook kondigt hij een aantal maatregelen aan die de overlast moeten verminderen. Zo kunnen mensen die geen ruimte hebben voor een grote container sinds vorige maand een kleiner exemplaar aanvragen. Ook is het de bedoeling om de containers in de zomermaanden iedere maand te legen. Bewoners hebben nu tips gekregen over hoe zij stank en ongedierte kunnen tegengaan.

Gebiedscommissielid Damen is blij met deze maatregelen, al hoopt ze wel dat die goed worden uitgelegd. Dat geldt echter niet voor Brevoort. Zij wil nog steeds dat de gft-container weer verdwijnt.

5 Reacties to “Irritatie om ‘KlikoCity’”

  1. John sonders Says:

    Echt niet te geloven in nesselande kunnen ze zoveel vuil storten als ze willen hoeven niets te scheiden waarom moeten wij dat allemaal wel als ik me niet vergis betalen we allemaal net zo veel ik vind dat de gemeente ons maar is moet gaan betalen want wij moeten momenteel 3 containers plaatsen in onze achter /voortuin want op de openbare weg mag je ze niet laten staan kunnen we niet al onze containers bij de wethouder in zijn tuin plaatsen .

    Like

  2. van calmthout Says:

    Knap dat er wordt vermeld alleen maden in de gft bak, nou mooi niet in de restafval bak krioelt het ook van de maden, wat dacht je van de verpakking waar vlees in heeft gezeten, plastic bakjes mogen ook niet in de papierbak
    Dus al met al er staan 2 vuile gore stinkbakken in de tuin, om de week legen is geen optie, die maden komen uit, heb je een tuin vol met die rot vliegen dus dan de bak maar niet meer naast de voordeur maar aan het begin van de tuin.

    Mijn optie, ga weer lekker naar het oude systeem, en iedere week legen, minder stank en geen maden, daar gaan wij voor.

    Like

  3. Mt Says:

    Iedere maand???? Iedere week mag ik hopen!!!
    In nesselande staan er grote containers weg met die kliko’s bij het huis.

    Like

    • zevenkamp Says:

      Ik en een aantal met mij, denken dat hij zich hier hopeloos verspreekt, maar dat moet hij zelf maar rechttrekken, geeft denk ik wel aan hoezeer hij met zijn hoofd bij deze materie is…

      Like

  4. Monique Says:

    Ondergrondse containers zou een hoop oplossen en iedereen blij!!!!!

    Like


Reacties zijn gesloten.

