Humor voor de echte Rotterdammert

Herco Kruik verzamelt al jaren lang anekdotes en verhalen over Rotterdam, de leukste ervan zijn nu gebundeld in ‘Humor uit Rotjeknor’.
Kruik: “Zelf ken ik bijna geen boeken die specifiek aan Rotterdamse humor zijn gewijd. Volgens mij zijn er zelfs geen moppenboekjes met specifiek Rotterdamse grappen. Mijn boek is dat ook niet, als is het wel om te lachen. Het is een verzameling van onder andere grappige verhalen, liedjes en citaten.
Zoals bijvoorbeeld het antwoord van Willem van Hanegem op de vraag van een journalist: “Heb je nog wat opgestoken op de cursus? Ja, een sigaret.”
Ik denk dat de humor in Rotterdam zich onderscheidt van die van de rest van Nederland. Ze kenmerkt zich door zelfspot en cynisme en het is ook vaak rauw en grof. Dat laat ik hierin zien.”

Humor uit Rotjeknor is opgedeeld in veertien thema’s zoals Noord & Zuid en Kanen & Zuipen. Het 128 pagina’s tellende boek is voorzien van kleurrijke illustraties en kost 7,50 euro. Het is te koop in diverse boekhandels, lectuurwinkels en tabakszaken in de regio of direct te bestellen via www.scheurmailrotterdam.nl.

Op dit webadres kan je je overigens ook gratis via de email abonneren op dagelijkse/wekelijkse Scheurmail, ook zitten ze op Facebook!

Geplaatst in Aanbiedingen, Actueel, Humor, Nieuws. Reacties staat uit voor Humor voor de echte Rotterdammert
